În anul 1855, în Oravița, sunt începute lucrările de construcție la calea ferată Oravița-Anina, prima de altfel din România. La început, inginerul Anton Rappos, cel sub a cărui îndrumare s-a derulat proiectul, prevedea doar o linie normală în tracțiune de aburi până în Lisava. Aici ar fi trebuit adus, în tracțiune cabalină, cărbunele de la Anina, printr-o galerie lungă subterană numită Regele Ștefan .

După ce performanța tracțiunii cu aburi a crescut considerabil, proiectul inginerului Rappos a fost schimbat radical, astfel renunțăndu-se la galeriile subterane. Lucrările la calea ferată au fost continuate până în anul 1854, când a fost finalizată porțiunea mai abruptă Lisava- Anina. Finalizarea traseului de cale ferată a avut loc în anul 1863. […]

Puteți asculta GRATUIT acest audioghid apelând serviciul HERO.dot, formând numărul 0332 780 780  și apoi codul obiectivului menționat mai sus.

Address

Our Address:

-

Telephone:

-

Email:

-

Web:

-