HERO.dot in ivoline.ro

HERO.dot in ivoline.ro

Surpriză pentru vizitatorii Palatului Culturii din Iaşi. Un nou serviciu de ghidaj, disponibil pe telefoanele mobile, le va oferi detalii despre exponatele din muzee. Este vorba despre Serviciul Unic Naţional de Autoghidaj Turistic, implementat în premieră la Iaşi.
Preţul unui pachet este 10 lei. Broşurile vor putea fi cumpărate de la un automat aflat la intrarea în Palatul Culturii. Numărul de telefon la care se poate apela serviciul este 19019, cu tarif normal.
Pentru accesarea audio a ghidului va fi nevoie să introduceţi parola aflată pe spatele pliantului. Acesta poate fi folosit până la ora 24.00 în aceeaşi zi de vizitare, inclusiv din exteriorul muzeului.
În cadrul serviciului Hero.dot sunt cuprinse peste 100 de informatii despre exponatele din cadrul muzeelor. Serviciul este disponibil în limba română şi engleză. În curând vor apărea şi variante în franceză şi germană.
Serviciul se poate utiliza de pe telefonul mobil al vizitatorului şi nu necesită conexiune la internet.
HERO.dot – Serviciul Unic National de Audioghid Turistic prin Telefon

Din 2012 s-a lansat în România HERO.dot – Serviciul Unic National de Audioghid Turistic prin Telefon, serviciu ce este gratuit pentru toți românii. HERO.dot a fost inițiat de o echipă de tineri întreprinzători din Iași și are funcționale în momentul de față peste 3000 de obiective turistice ale căror audioghiduri sunt oferite gratuit.

Tot ce trebuie să faci este să suni la un număr de telefon fix (0332 780 780) și apoi să introduci codul obiectivului al cărui audioghid dorești să îl asculți. Nu se percepe nici o taxă, numărul fiind cu tarif normal.

Echipa își propune să crească până la 6000 numărul de obiective incluse în serviciul HERO.dot în mai puțin de 6 luni. Momentan serviciul este disponibil doar în limba română, însă în foarte scurt timp vor fi disponibile și versiunile în limba engleză, germană, franceză și italiană.

Investitia in echipamente IT, echipamente de inregistrare, solutii software si realizarea bazei de date cu audioghiduri a costat pe parcursul celor 2 ani de investitie aproximativ 100.000,00 euro. Investitia a fost asigurata din surse proprii, iar pentru dezvoltarea ulterioara proprietarii nu exclud cautarea de noi asociati sau investitori.

Întrebată dacă a primit suport din partea autorităților statului, Anamaria ȚUGUI – coordonatorul proiectului a răspuns: “Am încercat să obținem sprijinul reprezentanților Ministerului Turismului, însă nu l-am primit. De fapt, nu a fost un refuz direct, ci mai mult un răspuns diplomat de genul: ..interesant, chiar foarte interesant, dar …..păstrăm legatura…vă sunăm noi…din păcate nu avem resurse. Noi suntem optimiști în evoluția acestui serviciu, deoarece avem propuneri de colaborare din partea mai multor întreprinzători privați care doresc fie să achiziționeze integral serviciul, fie să se promoveze prin intermediul lui sau chiar să-l integreze în alte aplicații similare, precum cele din domeniul rezervărilor turistice. Multe agenții de publicitate s-au oferit să îl preia în totalitate ca un canal nou de marketing în promovarea clienților. Dar nu am primit încă propunerea cea mai potrivită. Încă nu ne-am decis cum vom proceda în viitor, tot ce știm este că ne dorim ca varianta în limba română să rămână GRATUITĂ. Probabil, versiunile în alte limbi vor fi cu taxă. La cei peste 1,2 milioane de turiști străini ce vizitează anual România deja sustenabilitatea investiției este asigurată. Puteți face un calcul simplu ce ar însemna ca fiecare turist să achite 50 cenți (un audioghid în străinătate costă peste 5 euro să-l închiriezi) pentru a asculta în limba lui natală 2-3 obiective. Sau ce înseamnă ca reclama ta (a hotelului tău, a restaurantului tău, a firmei de telefonie sau a firmei de taxi) să fie ascutată de peste 10000 de oameni zilnic. Este punct ochit, punct lovit. Mai targhetat de atât nu se poate! Așa cum vă spuneam, avem numeroase cereri să inserăm un spot mic de 5 secunde (de genul: acest audioghid v-a fost oferit gratuit de ….) la începutul fiecărui audioghid pentru hoteluri, pensiuni, firme de comunicații, chiar și de către persoane fizice. Ce să facem, nu putem emigra cu toții din România! Eu cred că în România sunt numeroase posibilități ce pot fi valorificate.”.

Din informațiile statistice puse la dispoziție de inițiatorii investiției, rezultă că zilnic se înregistrează în medie 50-60 de apeluri pe fiecare obiectiv, adică în total peste 10000 de apeluri pe zi pentru toate obiectivele. Platforma software ce realizează statistica apelurilor arată că peste 50% din apeluri sunt efectuate dimineața sau seara, ceea ce înseamnă că mulți oameni apelează acest serviciu de acasă sau de la hotel, fiind interesați să afle istoria sau legenda diverselor obiective turistice.

Persoanele interesate pot afla lista cu toate obiectivele turistice și codurile acestora de pe site-ul serviciului HERO.dot (www.info-herodot.ro), din cataloagele distribuite gratuit în hoteluri, pensiuni, monumente istorice dar și din semnalistica (bulina rosie cu sigla HERO.dot) aflată la locația obiectivelor turistice.

Întrebată cum vede în viitorul apropriat serviciul HERO.dot , coordonatorul proiectului Dna. Anamaria ȚUGUI a precizat: „HERO.dot este un serviciu unic la nivel național dar și european. Nu mai există nici un alt serviciu similar. Este un puternic instrument de marketing turistic al României. Chiar dacă sunt răutăcioasă, face cât o mie de frunzulițe, sau de baloane inscripționate cu brandul turistic al României. Imaginați-vă cum este ca peste 10000 de oameni să audă zilnic despre bogățiile turistice ale țării noastre. Deși avem multe cereri să vindem acest serviciu din partea unor companii mari din România (doresc să-l folosească în scop de publicitate), dacă găsim susținerea financiară sau chiar parteneriate de afaceri, suntem capabili ca variantele în limbile engleză, franceză, germană și italiană să le putem lansa în mai puțin de 3 luni. Cert este că intenția noastră este ca varianta în limba română să rămână gratuită pentru toată lumea. Avem în curs de realizare o aplicație gratuită pentru smartphone si tablete ce îi va atenționa pe utilizatori dacă se află în preajma unui obiectiv turistic, putând instant alege și asculta audioghidul acelui obiectiv”.

L-am rugat pe reprezentatul HERO.dot s ă facă o demonstrație cum funcționează serviciul. El a explicat: Pașii necesari pentru accesarea serviciului HERO.DOT sunt următorii:

1. Apelați numărul de telefon 0332 780 780

2. După intro-ul de întâmpinare vi se va solicita codul obiectivului format de 4 cifre. Atenție! După introducerea codului nu mai apăsați nici o altă tastă

3. Se va crea legătura, urmând ca dvs să ascultați istoricul obiectivului al cărui cod l-ați introdus

De exemplu, daca vreți să ascultați audioghidul Bisericii Sfintii Trei Ierarhi din Iasi, formați 0332 780 780, după ce răspunde robotul formați direct codul 2054 (după care nu mai apasați nici o tastă) și pentru cca 5 minute vi se povestește toată istoria Bisericii Sfintii Trei Ierarhi din Iasi.

Ideea lansării HERO.dot a venit în urma unei situații trăite chiar de proprietarii serviciului. Dna ȚUGUI povestește că în ianuarie 2010 se afla în Viena, vizitând cu familia un muzeu celebru. În momentul când a dorit să închirieze un audioghid de la recepția muzeului i s-a cerut, pe lângă plata în cash, să predea și pașaportul drept garanție. Atunci a observat că, deși muzeul era plin de turiști, ea era singura căreia i s-a cerut pașaportul, probabil datorită faptului că era din România. Furioasă, la întoarcerea în țară a decis să înființeze acest serviciu gratuit și să-l pună la dispoziția tuturor românilor. Transformarea într-o afacere a apărut pe parcurs, în urma diferitelor oferte primite de la companii românești sau străine, interesate de noi canale de promovare sau chiar de afacerea în sine.